Gry

Projekt Cherrypick Games z dofinansowaniem od NCBiR

Admin

Admin

Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent  gier free-to-play, otrzyma dofinansowanie od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Projekt developera dotyczy opracowania inteligentnej platformy do analizy środowiska gry i zachowań użytkowników gier typu freemium. Wartość dotacji opiewa na ponad 2,6 mln zł, spółka otrzyma ją w ramach Programu Inteligentny Rozwój 2014-2020. Całkowity koszt projektu szacowany jest na 3,6 mln zł.

–  Jesteśmy dumni, że nasze rozwiązanie zostało docenione przez NCBR. Działając w branży free-to-play, zauważyliśmy, że brakuje w niej rozwiązań, które umożliwiałyby kompletną analitykę zachowań graczy. Opracowywane przez nas rozwiązanie pozwoli dobrze je zrozumieć i tym samym umożliwi dostosowanie kluczowych parametrów w grze, które wpływają m.in. na monetyzację. – poinformował Marcin Kwaśnica prezes Cherrypick Games.

Przygotowywana przez spółkę platforma posłuży do inteligentnej analizy danych, generowanych przez użytkowników gier typu freemium / free-to-play w czasie rzeczywistym. Dzięki opracowaniu zaawansowanych algorytmów sztucznej inteligencji oraz autorskiemu modelowi analitycznemu, platforma umożliwi automatyczną analizę danych w celu rekomendowania zmian w środowisku gry.

Do konkursu 5/1.1.1/2017 „Szybka ścieżka” dla MŚP, Program Operacyjny Inteligentny Rozwój 2014-2020, zgłoszonych zostało 60 projektów (woj. Mazowieckim). Projekt inteligentnej platformy Cherrypick Games to jeden z 8 wybranych wniosków, który spełnił wszystkie kryteria i otrzymał  wymaganą liczbę punktów. NCBIR wybrało także 33 projekty spoza województwa mazowieckiego, które otrzymają dotację. Łączna kwota dofinansowań wynosi 242 698 041,50 zł.

NCBiR to polska agencja wykonawcza, która została powołana do realizacji zadań z zakresu polityki naukowej, naukowo-technicznej i innowacyjnej. Misją NCBR jest wspieranie polskich przedsiębiorstw i jednostek naukowych w realizacji rozwiązań opartych na wynikach badań naukowych w celu nadania impulsu rozwojowego gospodarce i z korzyścią dla społeczeństwa.

Cherrypick Games pracuje obecnie nad czterema grami. 12 marca rozpoczął się tzw. soft-launch gry „MatchUp Friends”. Gra została wydana na kilku wybranych rynkach. Już dziś wiadomo, że produkcja wyróżnia się ponadprzeciętną retencją graczy. Równocześnie Cherrypick Games tworzy kolejne projekty dedykowany kobietom – „Project Fame” i „Crime Stories”, których soft-launch planowany jest odpowiednio na II i IV kwartał 2018 roku. Najważniejszym projektem, który zostanie wydany jeszcze w tym roku, jest dla spółki „My Beauty Spa: Stars &Stories”.

W I kwartale br. spółka odnotowała przychody w wysokości 3,3 mln zł, wobec 2,6 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 1,3 mln zł, wynik EBITDA 1,4 mln zł, a zysk netto 1,0 mln zł.

O SPÓŁCE:

Cherrypick Games S.A. zostało założone przez zespół weteranów branży gamingowej z ogromnym doświadczeniem w tworzeniu i sprzedaży gier na wszystkie wiodące platformy sprzętowe. Zespół łączy pasję do gier i wizję tworzenia produktów najwyższej jakości, co pozwala mu realizować własną misję: produkcję najlepszych gier Free2Play.

Celem, który postawiło przed sobą Cherrypick Games S.A. jest osiągnięcie pozycji wydawcy o międzynarodowym znaczeniu, którego produkty prezentują najwyższą światową jakość.

Firma od początku swojego istnienia współpracuje m.in. z Apple, Google, Amazon, Tencent, BandaiNamco. Ma też status dewelopera i wydawcy Sony Playstation i Microsoft XBOX.

Najważniejsze produkcje spółki to m.in.: My Hospital, Touchdown Hero i Auctioneer. Łącznie tytuły spółki zanotowały już ponad 20 mln pobrań.

Dodatkowych informacji udziela:

Karolina Żebrowska

InnerValue Investor Relations

k.zabrowska@innervalue.pl
+48 531 250 413

Kamila Petrus

InnerValue Investor Relations

k.petrus@innervalue.pl

+48 502 258 385

 

Leave a Comment